Nak tahu....Tolong klik iklan ni....

Pasangan Bahagia selamanya.....

Permata Hati ku....

PERADUAN

SEMPENA DENGAN BULAN KELAHIRAN
PUTERA & PUTERI-PUTERI KU 30/4
ZARITH ZAQUAN = 7THN
ZARITH ZYRA SOFEA = 4 THN
ZARITH ZYRA ALEEYA = 1 THN

" PERTANDINGAN GAMBAR PELIK ANAK-ANAK"
BERMULA 30/3/2012 - 30/4/2012

KLIK SINI


UNTUK KETERANGAN LANJUT
PEMENANG AKAN DI UMUMKAN PADA 2/5/2012

Wednesday, September 9, 2009

Kejujuran


Entahler aku cukup menyampah bile ada makhluk tuhan ni yg x jujur, sebab dalam kehidupan aku pentingkan kejujuran. entah ler kenapa aku terlalu emosional sket, jika melibatkan apa yg berlaku dlm family aku. pada n3 lepas aku ade ceritakan puteriku suka sangat dapat kasut pink dia tu, sampai tidur pun di peluknya, kemana saja dia pergi mesti dia nak bawak sandle dia tu. sandle tu aku beli masa dia mula2 dapat berjalan sebagai sorang ibu aku betul excited nak tengok dia bergaya tambahan plk satu2nya ank pompuan....alkisahnya...aku demam dah dua minggu x baik2 so g ler klinik lagi sekali......nama klinik tu aku terpaksa rahsia...kan nanti kena saman plk......kuikuikui. betapa ramainya org kat klinik, dah lama menunggu aku tanggalkan sandle puteriku itu, so alih2 namaku di panggil masuk bilik Doktor, so aku pun terus bangun, lps urusan klinik aku terus masuk kete, so my hubby yg settlekan semuanya...lps tu terus balik tengok2 jam dah pukul 10.30 mlm....lps tu baru aku sedar aik mana sandle sofea, aku bertanya pada somiku....so cari punya cari.....x jupe so alih2 ingat2 semula mesti tertinggal di klinik tadi...so pujukkan hati...esok mesti ada...tak pe ler esok pagi2 akan ku telefon klinik tersebut. keesokkan paginya aku telefon klinik tersebut.....ikuti perbualan telefon
ibu: hello ni klinik..............
klinik: ye ada apa kak
ibu:ooo mlm td saya g klinik tu, ada tak nampak sandle pink ank saya punya, brand sekian2.....
klinik: jap ye kak .....ok ada akak
ibu: dgn senyum lebar aku suka....tak pe dik boleh tolong simpan tak.....nanti ptg / mlm nanti akak g amik.
klinik: ok saya simpan
ibu: thanks
klinik: sama
dgn girannya aku telefon hubby aku....story kat dia...so ptg tu balik cepat2 msk, lps berbuka, solat dsbg cepat2 drive kete menuju ke klinik...dengan hati yang berbunga...sampai di klinik hubby kuar sorang aku n ank2 dok dlm kete menunggu...lama hubby aku masuk lps tu kuar menuju ke tong sampah....aik kepelikan di buatnya, aku terus panggil hubby n bertanya so dia ckp klu x de dlm klinik tu mesti dah buang....hancussss nya hati aku....kecewa sangat2 sbb itu sandle kesayangan ankku......walaupun masih x de kekuatan sbb demam dah dua minggu, aku gagahkan jugak masuk klinik tu dgn tengah hot, aku x tau mana dtg kekuatan sbb aku bukan pemarah orgnya aku tanya baik....
ibu: mana kasut ank saya, pagi td saya telefon ckp ngan pompuan melayu saya suh dia simpan nt mlm saya dtg amik
klinik: x tau ler
ibu: dengar dia jawab x tau aku bertambah hot, mana boleh x tau.......dengan lantangnya aku bersuara semua org dlm klinik tu pandang kat aku, apa aku kisah.....klu brg org tertinggal tak kan x boleh simpan ni br sandle klu beg duit mcm mana?
aku tengok ade sorang tu buat muka mcm bodoh jer....aku lagi bertambah marah
aku cakap saya x kira esok pagi saya nk selipar ank saya mesti ada.
klinik: nasib baik doktor tu dah lama kena...act aku sebenarnya regular klinik tu....doc tu ckp nt saya ganti, kita akan telefon puan apa2 hal.
bukan mslh ganti, ank aku ni lain klu dia suka ngan satu benda, yg tu saja yg dia nak....mesti org dlm klinik tu ckp pasal selipar pun nak bising.
tp bg aku, aku akan buat apa saja demi utk ank2 aku.....dengan penuh kecewa aku balik ke rumah.
esok pagi2 aku tel lg klinik tu, tapi aku x tau ler kenapa ada manusia yg berdolak dalih.....siap dia bg tau akak bukan ckp ngan saya smlm.....hancusss ngan hati.....aku x kisah klu nk sandle aku boleh beli tp jgn amik yg tu....anak aku syg sangat....aku tau sofea mesti kecewa aku sebagai ibu lagi kecewa.....sampai kan sofea demam maybe rindukan sandle tu..... aku nekad pergi semula ke parkson aku cr....alhamdulillah masih ada sepasang lg bersyukurnya,,,,,,,x terkata rasanya, aku tau ank aku gembira sakan....
moral of the story: klu ada barang yg tertinggal di mana2 mungkin agak susah nk dapatkan semula cuma sesiapa yg mengerti erti kejujuran sahaja.......
inilah sandle kesayangan sofea tengok tu.....tengah tidur sambil peluk sandlenya.





No comments:

My Anniversarry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers