Nak tahu....Tolong klik iklan ni....

Pasangan Bahagia selamanya.....

Permata Hati ku....

PERADUAN

SEMPENA DENGAN BULAN KELAHIRAN
PUTERA & PUTERI-PUTERI KU 30/4
ZARITH ZAQUAN = 7THN
ZARITH ZYRA SOFEA = 4 THN
ZARITH ZYRA ALEEYA = 1 THN

" PERTANDINGAN GAMBAR PELIK ANAK-ANAK"
BERMULA 30/3/2012 - 30/4/2012

KLIK SINI


UNTUK KETERANGAN LANJUT
PEMENANG AKAN DI UMUMKAN PADA 2/5/2012

Wednesday, November 24, 2010

service hospital........perbaiki service baru org awam "respect"

mungkin ari ni sedikit emo sket....sblm ni blm pernah terkena diri sendiri hanya mendengar keluhan dari org ramai bercerita sahaja.....bukan niat nak menjatuhkan...tapi ini hakikat yang harus diterima...supaya di jadikan iktibar utk semua....

saya mengalami tumpah darah pada 2 hb 11 baru ni...kejadian berlaku sewaktu saya dlm kerja...so dgn tiba2 bos terus hantar ke wad kecemasan di hospital kajang.....bila sahaja saya sampai di sana dgn keadaan yg penuh darah di baju kurung yg saya pakai....saya menceritakan apa yg berlaku....tiba2 bahagian kecemasan,,,tanpa belas kasihan tanpa memberi saya kerusi roda atau sebagainya,,,tapi menyuruh saya berjalan menuju ke wad bersalin..dgn badan yg masih lemah....tenaga dh x de sbb tumpah darah yg banyak,,,saya gagahi....sampai di ward bersalin...nurse2 di sana terkejut...mereka membuat laporan...
sebelum ni saya mendapat perkhidmatan di klinik swasta,,.bukan nak membezakan,,,service,,,tapi service di sana...lagi terbaik...bukan kata kami bayar duit mahal...tapi kena nk service yg baik..oh tidak...kadang2 bergantung kpd sifat peri kemanusian.....

24hb nov...di sebabkan..saya dh ade kes pada 2hb tempoh hari maka saya kena jumpa pakar ANC....di kad tertera temujanji pukul 8 pagi...oleh kerana saya tidak pernah berurusan dgn pakar di kerajaan,,,maka dgn semangat waja saya sampai di sana pukul 7.45 pagi....sampai2 di sana...saya mmg x tahu kemana arah di tuju....nasib baik 'security' tunjuk jalannya....sampai di kaunter tiba2 seorang perempuan sound saya....x "tahu membaca ker....ini kes pakar puan!!!..lantas saya menjawab...saya nak jumpa pakar puan ler...lain kali tengok kad dulu baru boleh nak sound2 org....mungkin dia tengok saya bawak anak saya utk temankan...so dia terus diam...saya mcm org bodoh...saya mmg x tahu procedure seterusnya...so saya tanya......macam mana yer....dia hanya tunjuk dgn tangan..ke pin clip kertas dan nombor...tanpa banyak soal..saya terus amik x duduk...secara x langsung saya telefon suami utk meberitahu hal kejadian...so customer service terdengar perbualan saya..maka..dia terus mintak maaf dgn saya...saya pun x kisah..tapi cuba bayangkan jika dia bercakap sedemikian dgn org lain....terdetik hati saya...saya terus duduk di tempat menunggu...tiba2 saya terdengar keluhan seorang pakcik....." itu ler klu keje x ikhlas"...saya terdiam...terus bertanya hal kepada pakcik tersebut..maka,,pakcik membuka jalan ceritanya....saya terdiam...so jika dr pelbagai cerita...betapa buruknya service yg di berikan...
tiba masa nama saya di panggil utk check...so saya masuk...dgn senyum sbb mengharapkan layanan yg baik,,,tiba giliran saya utk masuk ke bilik doktor
pelbagai soalan di ajukan..so saya jwb pertanyaan,,,,,,tiba di bilik scan...doktor lain pulak...so saya bertanya..apa masalahnya...adakah uri saya masih di bawah.....? adakah saya boleh check di swasta? dan pelbagai soklan yg berkaitan dgn kes...alhamdulillah dia menjawab soklan saya dgn baik..dan saya berpuashati,,,
lps scan saya di tukarkan ke doktor lain pulak utk di rekodkan...jadi saya bertanya soalan kepadanya
saya: ermm saya nak bertanya...sbb saya x de kad merah di klinik kesihatan so mcm mana..perluker saya nak kena pergi ke klinik kesihatan slps ni...?
doktor: oooo...ni kad yg kita dh bg....awak simpan....so nanti bwk kad ni shj...nanti fill up semua maklumat...
saya: ok saya menjwab....lantas saya amik kad tersebut...dan masuk kan ke dlm beg...
doktor: kenapa amik?????
saya: la tadi kata suruh simpan saya simpan ler...
doktor: nanti saya blm explain...nanti saya explain..
saya: ooo ok...
sambil doktor tu menulis maklumat2...saya bertanya lagi
sorry saya nak bertanya...skrg saya dh check di sini..perlu ker saya ke klinik kesihatan lagi...
sbb saya x fhm..kdg2 procedure klinik kesihatan lain..hospital lain...so sblm saya kena apa2...lebih baik saya bertanya sbb saya x tahu..
dia jwb dgn lantang.....x kisah kemana u nak check.....asalkan u ade rekod,,(dlm nada keras,,,sehingga nurse di luar dtg tanya ade problem ker???
persoalan saya...adakah perlu pergi ke klinik kesihatan?
so dia jwb dlm nada tegas.....dlm BI...depends x kisah mana2....
saya terus menjawab...doktor..sbb saya x tahu saya bertanya.....klu saya tahu saya x tanya.....dan ni 1st time saya jumpa pakar di sini mcm ni layanan yg saya dpt...dgn merah padam muka saya....saya terus menjwab..cpt isi maklumat...mcm ni doktor jwb pertanyaan org..dia diam last...saya ckp tqvm..terus saya keluar,,,,
sampai di luar nurse tengok mata n muka saya merah..dia terus bertanya,,,puan...di mana ade kesilapan.?
saya terus menjawab...saya x pernah dpt service di sini jadi saya bertanya sbb saya x tahu...tapi doktor memberi jawapan kepada saya dgn cara menenking.......nurse terus diam...dia cuma ckp kat saya...ckp di mana service x bagus..lantas saya terus menjawab...perbaiki service dulu baru org x mengata dia terus diam...
takpe doktor saya ade bukti..saya ade detail kamu...dan report telah di hantar ke pihak atasan,,,,doktor juga manusia seperti saya...punya hati n perasaan....jgn kerana service yg u bg mengambarkan segala peranan doktor......kami fhm tugas kamu memberi perikhidmatan kepada pesakit tapi dr sudut kemanusian...cuba belajar fhmi......

No comments:

My Anniversarry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers