Nak tahu....Tolong klik iklan ni....

Pasangan Bahagia selamanya.....

Permata Hati ku....

PERADUAN

SEMPENA DENGAN BULAN KELAHIRAN
PUTERA & PUTERI-PUTERI KU 30/4
ZARITH ZAQUAN = 7THN
ZARITH ZYRA SOFEA = 4 THN
ZARITH ZYRA ALEEYA = 1 THN

" PERTANDINGAN GAMBAR PELIK ANAK-ANAK"
BERMULA 30/3/2012 - 30/4/2012

KLIK SINI


UNTUK KETERANGAN LANJUT
PEMENANG AKAN DI UMUMKAN PADA 2/5/2012

Wednesday, April 27, 2011

berikut jawapan kepada persoalan......kenapa 30hb April????????? ada apa dgn 30HB..?

ermmmm.....ramai yg bertanya KENAPA 30HB?..ada apa dengan tarikh tersebut? apakah istimewanya?,,,,

berikut jawapan saya kepada semua yg bertanya.......

Kenapa pilih 30hb?

sebenanrnya...mmg sengaja saya memilih tarikh tersebut sebab saya nk samakan date hari kelahiran mereka...permata hati kedua saya lahir pada 30Hb April 2008, so tarikh keramat ini sekali lagi..... disebabkan hari lahir saya sama dengan tarikh lahir anak pertama...so alang2 dh confirm kena operate so boleh book date....maka tarikh 30April adalah yg bersesuaian....dan apa yg penting tarikh tersebut adalah hari cuti...maka doa n harapan saya agar semua family2 kedua pihak....saya dpt berkumpul......alhamdulillah.....semuanya dpt berkumpul....bukan hadiah yg saya pinta cuma doa dr kalian semua......dan 3 thn lepas saya bersalin kan puteri saya secara pembedahan...dan pada tarikh tersebut jugak pada thn ini...saya sekali lagi akan menjalani pembedahan utk permata hati saya yg ke 3.

inilah doa n impian saya....apabila saya mengetahui saya pregnant lagi...dan jika di ikut duenya....alhamdulillah....ianya tercapai.......actually jika ikut pada tarikhnya kandungan saya baru mencecah 38weeks..tapi ia tempoh matang........

kenapa membazir duit?

ermmm persoalan ni ikut persepsi masing2...ya saya akui kos pembedahan saya kali ni hampir RM5K...3 thn yg lepas saya gunakan RM5K utk kos bersalin anak kedua.....ni kali ni pulak saya perlu keluarkan duit sebanyak RM5K utk kos bersalin.....

bagi saya ianya tidak membazir...yang penting keduanya selamat....duit boleh di cari...tapi nyawa?.......ya ianya kos yg terlalu tinggi sbb dgn duit sebanyak tu kita boleh buat mcm2...tapi percayalah...rezeki anak insyaAllah ada....kenapa perlu takut?.....bukan kata saya banyak duit...tapi bila saya di sahkan mengandung lagi...saya terus start saving sket2....

target utama saya utk try bersalin normal...tapi Allah itu maha kuasa kan...di awal kehamilan saya, saya di uji dengan macam dugaan....4 bulan pertama saya disahkan "Uri dibawah'....so setiap saat adalah waktu kecemasan...penuh dengan debaran....saya akan bleeding x kira masa.....masa itu...jika Allah nk amik nyawa anak saya....saya redha...bukan  x bersyukur yg saya dh punya sepasang anak....tapi demi keselamatan ibu n anak...namun alhamdulillah..berkat doa semua...saya tempuhi dugaan ini dgn tabah...namun kuasa Allah siapa mampu utk menandinginya....sewaktu 4 bulan pertama rutin harian saya berubah...saya langsung x di benarkan membuat sebarang kerja...apa yg saya tau mkn, tidur, rileks...terima kasih buat suami,,,,yg memahami membantu membuat kerja rumah....terima kasih buat family semua yg memahami situasi..........Alhamdulillah 4 bulan pertama saya tempuhi dengan tabah.....masalah uri tersebut tidak menjadi isu...dan bersyukur anak saya masih bersama saya.......sehingga kini.....namun siapa menjangkakan....mungkin bab kata Doktor Gnaye saya....." Baby u ni terlalu syg kan u ni......sbb keadaan baby saya breech....di mana kepala di bahagian atas dan kaki di bahagian bawah...caranya seolah2 seperti memeluk badan saya.....dan sentiasa dia memeluk saya...walaupun jika mengikut putaran baby sepatutnya berpusing ke bawah.....namun saya bersyukur yg penting dia masih selamat...dan masih bersama saya.....

insyaAllah 29hb (Jumaat) saya admit pada pukul 10 mlm....sebab mengikut planning saya perlu puasa pada mlm tersebut...dan proses pembedahan akan dijalankan pada pukul 7 pagi (Sabtu),,insyaAllah...doakan saya n baby semuanya selamat....

1 comment:

BYZURA RAZALI said...

Hope everthing gonna be fine.i pun tunggu masa je.my 1st baby pun csar with dr jamil.after 6 years, i preggy lg n i still want him as my gynae...selamat berpantang :)

My Anniversarry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers