Nak tahu....Tolong klik iklan ni....

Pasangan Bahagia selamanya.....

Permata Hati ku....

PERADUAN

SEMPENA DENGAN BULAN KELAHIRAN
PUTERA & PUTERI-PUTERI KU 30/4
ZARITH ZAQUAN = 7THN
ZARITH ZYRA SOFEA = 4 THN
ZARITH ZYRA ALEEYA = 1 THN

" PERTANDINGAN GAMBAR PELIK ANAK-ANAK"
BERMULA 30/3/2012 - 30/4/2012

KLIK SINI


UNTUK KETERANGAN LANJUT
PEMENANG AKAN DI UMUMKAN PADA 2/5/2012

Saturday, June 30, 2012

Kenapa hantar Little Tots

saya menerima banyak pertanyaan daripada pembaca semua..alhamdulillah dan terima kasih atas semua pertanyaan anda, insyaAllah saya akan jawab.

1) Kenapa hantar anak pada usia 4 tahun?
sebenarnya anak saya terdedah dengan orang ramai semenjak usia 3 bulan, selepas habis pantang dan masuk kerja saya hantar anak saya di Taska, so di Taska mereka mengajar anak saya. walaupun mereka menjaga seperti mana BS lain jaga,,,namun dalam pada itu mereka mengajar contoh mcm mana nak solat, membaca, menyanyi, membaca doa dan sebagainya. jadi pada usia 1 tahun dia sudah memahami sebagai contoh sebelum makan, dia akan menadah tangan menandakan perlu baca doa walau hakikatnya dia x pandai utk menyebut isi doa tersebut namun perbuatannya mengambarkan apa yg sepatutnya. jadi pada usia 3 tahun, dia lebih minta ke arah pembelajaran disebabkan pergaulan bersama kanak2 lain di taska, jadi saya mengambil keputusan untuk menghantarnya di Tadika supaya dia boleh bercampur dengan ramai kawan dan terdedah kepada pembelajaran.

2) Kenapa hantar di Little Tots?
saya juga seperti ibu bapa lain, jika anak lebih cenderung utk belajar, InsyaAllah akan buat yang terbaik utk anak2. dalam masa  bulan 6 lagi saya telah buat 'survey' kepada semua sekolah2 yang berhampiran dengan tempat kerja. ini memandangkan memudahkan saya yang akan membuat semua urusan hantar dan balik sekolah. saya survey satu2 sekolah,.,,dan banyak sekolah telah saya survey dari segi pelajaran, bajet dan masa. bukan kata sekolah lain x bagus, semua sekolah bagus, tapi memandangkan anak2 makin besar maka kuasa ekonomi semakin meningkat, jadi saya membuat keputusan biar sekolah x mahal janji anak saya boleh sekolah seperti anak org lain. kenapa saya hantar di little ada beberapa perkara:
1) yuran nya yang fleksibel dan masih di tahap kemampuan saya yang bergaji sederhana hanya RM 160 sahaja utk half day, maksudnya utk waktu persekolahan shj.
2) masa, ada waktu pagi dan petang..so dua masa itu available utk saya uruskan 
3) bagi yuran pendaftaran boleh buat bayaran sebanyak 2 kali atau sebaliknya jika ia membebankan, anda boleh discuss dengan staf2 little Tots, so mereka memahami. jika mampu x de masalah boleh byr semua sekali masa 1 st day..jika tidak boleh buat bila2 janji settle sebelum habis alam persekolah.
4) kadang-kadang kita lambat bayar, so mereka x pernah htr remainder.
5) sekolah






No comments:

My Anniversarry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers