Nak tahu....Tolong klik iklan ni....

Pasangan Bahagia selamanya.....

Permata Hati ku....

PERADUAN

SEMPENA DENGAN BULAN KELAHIRAN
PUTERA & PUTERI-PUTERI KU 30/4
ZARITH ZAQUAN = 7THN
ZARITH ZYRA SOFEA = 4 THN
ZARITH ZYRA ALEEYA = 1 THN

" PERTANDINGAN GAMBAR PELIK ANAK-ANAK"
BERMULA 30/3/2012 - 30/4/2012

KLIK SINI


UNTUK KETERANGAN LANJUT
PEMENANG AKAN DI UMUMKAN PADA 2/5/2012

Wednesday, April 28, 2010

Petua susu badan banyak.

okies semua.....ini yg saya amalkan sejak dari saya disahkan mengandung. bila masuk bulan ke 4 saya terus ada air susu,,,,,,saya jenis yg suka kepada tradisional walaupun kehidupan skrg moden tapi saya ttp memilih moden. family saya suka kpd tradisional manakala family mertua kepada moden. apa yg saya amalkan:-
1. setiap kali solat saya tak putus2 berdoa semoga Allah perbanyakkan air susu saya
2. saya x minum ais, saya lebih suka minum air suam @ air masak
3. saya x makan makanan sejuk, sayur2 yg kategori sejuk mcm kangkung, timun
4. semasa mengandung saya pentingkan time makan yg betul, maksudnya saya akan amik bfast,mkn tgh hr,minum petang n makan malam yg teratur. semua jenis pemakanan saya complete mesti ada lauk n sayur.
5. saya akan mkn vitamin yg dibekalkan tanpa ketinggalan........sebab kena marah kdg2...klu x mkn ubat.
6. apabila bersalin dlm pantang...saya akan minum air kunyit, mandi dgn daun2 bermacam jenis daun,bertungku.
 besyukur dengan sokongan suami, family kedua2 pihak ku yg tercinta....

sebenarnya sama mcm kaum2 ibu yg lain masa berpantang tapi saya x amik ubat apa2 utk tambah susu....saya maintain mkn sbb saya keep fit......apa yg saya x pernah tinggal adalah
BERDOA n MINUM AIR MASAK BYK2.......
cuba lah apa yg saya cuba...air susu saya x pernah kering semenjak dr saya lahir kan anak yg sulung dan sehingga kini alhamdulillah dah hampir 6 thn air susu saya x kering.........
ada org kata mayb rezeki kamu n anak2 agaknya air susu x putus.....mayb sebab itu doa saya setiap kali saya bersolat. so jika saya boleh lakukan...anda juga boleh lakukan saya dah berjaya selama 2 tahun menyusukan sendiri baby saya.....so anda juga mesti boleh...jgn putus asa..........

2 comments:

~aSHa~ said...

TAHNIAH....

aku dulu anak 1st setahun lebih...terpaksa stop sbb preknen kan adik...tak larat,muntah2...makan muntah..mmg takde susu...meraung gak dia..sbb tak pandai susu botol...anta kg....baru la reti pegang botol dan minum susu lain...

thanx for the sharing... ilike

Zarith said...

thanks....doakan semoga aku dapat susukan ank sampai betul2 dia tak nak.....susu ibu

My Anniversarry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers