Nak tahu....Tolong klik iklan ni....

Pasangan Bahagia selamanya.....

Permata Hati ku....

PERADUAN

SEMPENA DENGAN BULAN KELAHIRAN
PUTERA & PUTERI-PUTERI KU 30/4
ZARITH ZAQUAN = 7THN
ZARITH ZYRA SOFEA = 4 THN
ZARITH ZYRA ALEEYA = 1 THN

" PERTANDINGAN GAMBAR PELIK ANAK-ANAK"
BERMULA 30/3/2012 - 30/4/2012

KLIK SINI


UNTUK KETERANGAN LANJUT
PEMENANG AKAN DI UMUMKAN PADA 2/5/2012

Thursday, April 15, 2010

Taska oh Taska!!!!!!

td br habis baca kosmo...ade lagi berita sedih yg menyayat hati kita......

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0415&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm

kdg2, terfikir bagaimana cara pengasuh2 taska menjaga anak2 yg begitu ramai? sedangkan kita di rumah pun br dua / tiga org anak dah riuh satu rumah.

saja utk berkongsi pengalaman, ank2 saya semuanya tinggal di taska sebab saya bekerja. Ini taska yg kedua utk ank2 saya. bukan utk menceritakan keburukan taska tersebut tp utk dijadikan iktibar semua. bukan saya x bersyukur dgn pengasuh yg menjaga ank2 saya sewaktu saya pergi bekerja, tp sekadar renungan bersama. Saya mementingkan kebersihan. Apa yg saya lakukan

1) Saya akan terjah dahulu taska tersebut luar dan dalam terutamanya di dalam toilet, dapur.
2) Saya akan perhatikan cara pemaikaian pengasuh tersebut samada kemas atau tidak
3) akan pastikan kuku tidak panjang dan kotor.
4)keadaan semuanya mestilah kemas n sedap mata memandang.

Taska pertama menjadi pilihan kami dulu2 yg berdekatan dgn rumah kami, mula2 ok jer jagaannya,,,slps setahun pengasuh yg menjaga ank saya pulang ke Indonesia....ada pengasuh baru...malangnya cara dia jaga x sama dgn yg lama.....baju kotor campurkan sekali dgn baju bersih, puting susu kotor, botol cuci x bersih...mcm2.........slps tu saya bersalin ank ke2 terus saya amik keputusan tukarkan taska baru.....alhamdulillah sehingga kini saya amat2 berpuas hati dgn layan mereka. Bila kita sampai je terus keluar amik brg2.......lps tu bile kita dtg nk amik ank2 ptg...ank senantiasa wangi...bedak lagi....lps tu ade ajar baca doa...dan alhamdulillah ank saya dah dua thn dah boleh membaca doa mkn.

terkadang saya berfikir......bagaimana seharusnya kejadian tersebut berlaku???????? ini kerana walaupun anak jagaan tersebut bukan ank kita,,,,tp seharusnya tunjuk kan lah rasa kasih n syg terhadap ank2. kdg2 saya perhatikan kebanyakkan taska/pusat jagaan hanya ade 2 org pembantu sahaja tetapi anak2 jagaan yg begitu ramai. tidak dinafikan bahawa anak2 kita ade yg agresif so mana mampu utk mengatasinya....apabila sesuatu berlaku br nk amik tindakan.,,,perasaan saya sedikit emo apabila ia melibatkan anak2.....sebab saya juga ade anak...apa yg ibu bapa kanak2 tersebut rasa.....begitu juga kami......

tapi setahu saya pusat jagaan mesti di kawal selia oleh JKM......entah di mana silapnya........

No comments:

My Anniversarry

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers